top of page

Forumberichten

robin toye
15 jan. 2024
In Groep 2 (9-12 jaar)
Een week voor kerstmis hebben we het gehad over waar kerst echt om draait. We hebben drie keer zaken getekend en opgeschreven op een groot blad, met tussendoor zaken die br. Branham zegt erover of een stuk bijbelteksten. Eerst mochten de kinderen tekenen en schrijven waar ze aan dachten bij kerst. Ze tekenden, kerstbomen, pakjes, kerstballen en slingers, kerstman en 1 kleine stal met kribbe. Toen ze allemaal terugkeken wat ze hadden getekend schrokken ze toch even dat ze zo weinig aandacht aan de geboorte van Jezus hadden geschonken. Daarna tekenden en schreven ze op een groot blad, waar kerst echt over gaat. Hierna dachten we samen na waarom Jezus moest komen voor ons. De drie bladen hangen bovenaan op het bord in de kindersamenkomst. Op voorhand dacht ik dat het te simpel zou zijn voor de kinderen, maar het was goed om enkele nuances te kunnen leggen. Zo konden ze ook zien welke zaken verdraaid zitten aan het wereldse kerstmis en hoe snel we daarin meegetrokken worden. Eindigen deden we natuurlijk met een quiz. De jongens (Mika en Mateo) wonnen:) Hieronder enkele foto's en de powerpoint die ik gebruikt heb.
17/12/2023 Ho ho ho (Robin) content media
2
0
9
robin toye
23 sep. 2023
In Groep 2 (9-12 jaar)
Ik had al een tijdje een bepaald vers in mijn hoofd voor de kindersamenkomst, romeinen 12:19 waarin staat dat je wraak aan God moet overlaten. Dit kan je natuurlijk doortrekken naar de andere wang toekeren uit Lukas 6. Vanuit deze ingesteldheid hebben we samen gekeken naar Saul die David vervolgt en wil doden. David kreeg twee keer de kans om wraak te nemen op Saul maar deed dit niet. Vanuit die verhalen van David konden we kijken naar de kinderen die ook soms gepest of uitgedaagd worden en hoe ze daarmee om moeten gaan. Als laatste hadden we een quiz over de verhalen uit de zondagschool en andere bijbelweetjes. De powerpoint met nog meer info staat hieronder:)
1
0
11
robin toye
26 apr. 2023
In Groep 2 (9-12 jaar)
De week voor ik kindersamenkomst had was ik op een jeugdweekend in Nederland en daar hadden we het over je oog op je persoonlijke trainer houden. Ik had het op mijn hart om enkele dingen ook mee te geven in groep 2. We waren met tien. Om het tastbaar te maken keken we naar een filmpje (in het Engels) van de prediker Eugene Brown waar hij vertelt over hoe hij wilde paarden, die nog nooit aangeraakt waren, traint tot gehoorzame paarden. In het filmpje zagen we het volledige proces met uitleg waarom de trainers de dingen deden die ze deden. Het proces in het kort: Eerst probeert het paard zichzelf te redden en rent het rondjes in zijn kooi tot het volledig uitgeput is. Wanneer het paard uitgeput is en blijft staan zoekt de trainer toenadering. Eerst vertrouwt het paard het niet, maar beetje bij beetje beseft het paard dat de trainer niks kwaad in de zin heeft. Vanaf dit moment volgt het paard de trainer overal in de kooi en houdt het zij oog steeds op de trainer. Dan wordt er een zadel op het paard gelegd en uiteindelijk wordt er op het paard gereden. Niks wordt verplicht aan het paard en hij moet zelf kiezen wat hij wil en niet wil. Daarna zagen we ook een tweede paard dat op dezelfde manier getraind wordt, maar dit is een veel wilder paard dat al wat meegemaakt had. Dit paard vertrouwde de trainer dus helemaal niet, maar broeder Eugene Brown zei dat hij al meteen zag dat het paard een goed hart had, ondanks dat hij heel wild en agressief leek. Uiteindelijk duurde het proces alleen wat langer, maar met hetzelfde resultaat. Als laatste zagen we ook een paard dat niet door vrije keus getraind werd, maar door pijn en angst. Na het filmpje bespraken we in groep wat we gezien hadden en legden we ook linken tussen de kinderen en hoe God ook een trainer voor ons is. - Wij lopen ook rondjes en rondjes tot we inzien dat alleen God ons kan helpen. - We begrijpen ook niet goed waarom de trainer/God doet wat hij doet. Maar God weet wel wat hij doet en heeft vertrouwen in zichzelf en het paard. - Iedereen krijgt net zoals de verschillende paarden een aanpak en plan op maat, er wordt stap per stap gewerkt. - Net zoals bij onze bekering had het paard een punt van overgave, een punt waarop hij de trainer volledig vertrouwde. Vanaf dit moment houdt het paard zijn oog altijd op de trainer en volgt hij hem overal, net zoals wij ons moeten focussen op de Heer en niet op de wereld rond ons. - De trainer had ervaring en wist wat het paard meemaakte. Daarom is Jezus ook op deze aarde gekomen om te voelen wat wij voelen, ook als we 9-12 jaar zijn. - Soms lijkt het ook alsof wij of anderen volledig verloren zijn, maar God kijkt enkel naar ons hart. Hierna deden we ook nog een quiz. Gewonnen door Matteo, Nathan en Eva :) De powerpoint vind je hieronder, daar staat ook de link van het filmpje in.
0
0
7
robin toye
15 feb. 2023
In Groep 2 (9-12 jaar)
We waren deze week met 8 in groep 2. We begonnen met allemaal iets op te noemen waar we voor wouden bidden en baden hier samen voor. Ik had het op m'n hart om het te hebben over God die handelt in eenvoud. We vertrokken vanuit het verhaal van Naäman die naar Israël kwam om genezen te worden van huidvraat. Hij kwam naar Israël op het advies van een kleine dienstknecht en kreeg een heel simpele opdracht. De opdracht was Naäman ook te min hij had veel betere rivieren thuis dan de Jordaan. Dit bespraken we in groep en probeerden we ook door te trekken naar de kinderen hun leven. Dat we door simpele dingen te doen voor de heer ook heel veel konden te weeg brengen. Hierna lazen we verder over hoe Gehazi zijn eigen idee had over hoe het moest en dat het helemaal foutliep. Daarna mochten de kinderen verhalen opnoemen waar er wonderen gebeurden door simpele handelingen. Het duurde even, maar na een paar minuten hadden ze toch een 7 tal verhalen. Als er iemand een verhaal niet kende, legde een van de andere kids of ikzelf het verhaal uit. We lazen enkele citaten van broeder Branham waar het over eenvoud ging en sloten nog af met een rondje, waar iedereen nog een vraag stelde als ze het nodig vonden, of iets vertelde wat zij mooi vonden in een verhaal of voorbeeld. Hierna hadden we nog een kahootquiz en speelden we nog het verhaal van Naäman en Elisa na voor de kinderen in groep 1. Zonder veel oefening brachten ze het er toch goed vanaf. In bijlage kan je de powerpoint zien die ik gebruikt heb als leidraad.
3
0
16
robin toye
04 dec. 2022
In Groep 2 (9-12 jaar)
We waren vandaag met negen in groep twee. We bespraken de prediking van broeder Branham, "Vanaf die tijd", die de kinderen al individueel thuis hadden gelezen of beluisterd. In de dienst sprak broeder Branham over verschillende mensen die hij tegenkwam, zowel ongelovig als gelovig, die hun verhaal vertelden. Elk van die mensen had een keerpunt ervaren in hun leven en voor de een draaide het positief uit en voor de ander negatief. De mensen die hun leegte hadden opgevuld met dingen van de wereld waren aan de grond geëindigd en de mensen die op zoek gingen naar God vonden weer iets om voor te leven. Ook de voorbeelden van Abraham die bleef geloven dat hij kinderen zou krijgen en Mozes die in zijn eentje naar Egypte ging als een eenmansinvasie, werden aangehaald. Als laatste hadden we het over wat de kinderen en ikzelf vroeger als lastig ervaren op school of met vriendjes, en over hoe zonde altijd begint in kleine stapjes. Daarna deden we nog een korte quiz over wat we geleerd hadden en diverse feiten over broeder Branham en de bijbel. vanaf die tijd: https://messagehub.info/nl/read.do?ref_num=61-0520
1
0
17
robin toye
17 apr. 2021
In Groep 1 (3-9 jaar)
liedjes: https://www.youtube.com/watch?v=a9oFT9sGuCE https://www.youtube.com/watch?v=mTq2oZh6Quo https://www.youtube.com/watch?v=JH6ZNjh-wF8&list=PLF16CB4A2556D0704&index=11 https://www.youtube.com/watch?v=-3jhQM96HOA&list=PLD9AD56E6861C5EDA verhaal: knutsel: Tabita was overal bekend omdat ze altijd iedereen die het moeilijk had hielp en kleren maakte voor mensen die het nodig hadden, hieronder heb je dan ook een tshirt die je in ongeveer tien stukken mag verdelen met stippellijnen. daarna mag je in elk apart hokje in de tshirt iets schrijven wat je voor iemand anders kan doen. bijvoorbeeld: bidden voor iemand die ziek is, of een tekening maken voor iemand in de samenkomst.( als je nog niet kan schrijven vraag het dan aan je mama of papa om je te helpen.) elke keer als je een opdracht gedaan hebt mag je die uitknippen en wegdoen. tot de hele tshirt weg is. natuurlijk kan de tshirt niet wit blijven dus versier hem zo goed mogelijk. je kan alvast 1 ding nu doen.
18/04/2021 - Eneas en Tabita content media
1
0
4
robin toye
06 feb. 2021
In Groep 1 (3-9 jaar)
Ik heb een paar liedjes opgezocht, die je zo luid moet meezingen dat ik ze thuis kan horen:) Vandaag gaat het over Thomas, Thomas was 1 van de 12 volgelingen van Jezus. Nadat Jezus opgestaan was uit het graf, geloofde Thomas het niet zonder het met zijn eigen ogen gezien te hebben. hieronder heb je een filmpje met hele verhaal. En als laatste een paar kleurplaten: https://sermons4kids.com/storage/341/doubting_thomas_abda_colorpg.gif https://i.pinimg.com/564x/bf/44/12/bf4412b2d99aae88d4340e3270f4bb8b.jpg Hopelijk is het snel weer echte kindersamenkomst, tot snel!!
1
0
14
robin toye
28 nov. 2020
In Groep 1 (3-9 jaar)
Liedjes (zo luid mogelijk meezingen he!!!): https://www.youtube.com/watch?v=YhQshxt9uVo&list=PL685D87652BDB13CF&index=10 https://www.youtube.com/watch?v=FATE9EqrDLo&list=PL665EF657A0680562&index=78 https://www.youtube.com/watch?v=whtlGXYmlAM https://www.youtube.com/watch?v=m-cUHfICa6c https://www.youtube.com/watch?v=LltBkakvlOE en als laatste jullie lievelingsliedje: https://www.youtube.com/watch?v=a9oFT9sGuCE Verhaal: Marcus 11: 15-19 filmpje (tot minuut 2:55): https://www.youtube.com/watch?v=4D8g_dUIy2Q Knutselwerkje: Je kan het op twee manieren doen: ofwel knip je alles uit (makkelijker) of je knipt alleen het middelste kader eruit en je plooit. Je moet drie verschillende foto's vinden, vergeet niet om alles in te kleuren! https://www.bijbelverwerking.nl/werkbladen/johannes2_13_25_2.pdf https://i.pinimg.com/originals/7d/bb/d2/7dbbd2406bd2a356bf2b63d1bb39ec78.jpg
1
0
15
robin toye
26 apr. 2020
In Groep 1 (3-9 jaar)
Verhaal: https://www.youtube.com/watch?v=gjNQGniSJjk Knutsel: Er zijn twee kleurplaten die je over elkaar moet plakken, die met dieren achter die zonder dieren. dan knip en plooi je de deurtjes zodat je de dieren erachter kunt zien. dan kleur je in , veel succes!
2
1
30

robin toye

Meer acties
bottom of page